Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 mars 2014

Det här är en lyxvecka,

för i morgon ska jag äta middag med min tyska förläggare på Ullstein, en person från tyska marknadsavdelningen och min agent på min kusins restaurang, Griffins.
 Det ska blir fantastiskt kul.
Båda talar svenska, vilket är bra eftersom min skoltyska verkligen inte passar sig att använda i en konversation. Jag har försökt och då frågade tysken om jag möjligtvis pratade engelska.

Men innan dess ska jag fortsätta redigera. Jag kom precis hem från Nisse och har satt på mig skrivrocken, idag den rosa.
Nu kör vi.
Tjohej!

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Fler lyxveckor åt folket!

Anonym sa...

Hei, Åsa! Jeg spiste lunch med Heide og tre andre Ullstein-damer i Berlin for nøyaktig to uker siden. Flott gjeng! Kos deg -- og hils fra meg. Her begynner vi å gjøre oss klar til å sende "Sonjas siste vilje" i trykken. Hilsen Bernhard, Gyldendal

Åsa Hellberg sa...

Spader; absolut!

Bernhard; härligt att höra. Jag ska hälsa!!

Annika Estassy sa...

Kämpa, Åsa, kämpa! :)