Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 28 mars 2014

Jag tror att jag har koll,

nästa vecka börjar jag om från början och då kommer del två av redigeringen: utbyggnaden.
Jag har tagit bort en hel del och sedan återstår lite vanligt skrivande, tre sprillans kapitel till exempel.
Slutet är dessutom rätt skissartat som det är just nu och det behöver piffas upp och till.

Men min känsla just nu är att det blir bra.
HurraBra, ni vet.

Nu är det helg hos Hellbergs och om en halvtimma ska jag tvätta och medan det vispar runt promenera till Lidl.
Finfint fredagsnöje.
Vad ska ni göra i helgen?

2 kommentarer:

Jane sa...

Längtar efter att greja lite i trädgården... Grillade idag ; ))
Funkar fint att bara sitta invirad i pläd i solen som skall komma i Gbg under helgen. Kanske slå på en golfboll... Måste rättfärdiga köpet av två par golfskor fastän jag inte behövde... Ha det så gott! Mvh Jane

Ebba Range sa...

Jag har gjort (ja, det är söndag idag!) det ingen vill eller ska behöva göra. Läs gärna om eländet på min blogg i söndagens inlägg.
Jag hade hellre velat vända nosen mot ljuset o värmen. Lovar och svär!