Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 9 mars 2014

Jag tror att jag var lite oförberedd.

På allt.
Plötsligt vimlade butiken av kända ansikten. Kramar, signeringar, grattis, tal från min förläggare Teresa, min mamma, min unge och hans flickvän. Och min Nisse som förevigade allt och alla.
Mina fina vänner som tog hand om mamma. Gamla flygvärdinnorkollegor. Vänner som kom på kryckor, andra var mitt i sina cancerbehandlingar. Nya författare minglade med erfarna. Arbetskamrater från Kraft. Många från världens bästa förlag, Forum.

Och andra, helt okända, som hade läst mina gamla böcker och som hade längtat efter den nya (!). Någon som letade efter en annan bok, men som köpte min eftersom jag övertalade henne att den passade hennes glasögon perfekt.

Efteråt; fika med Nisses syskon med familjer, sedan middag hemma. Mamma gjorde i ordning alla blommor, i timmar, medan vi andra lagade mat och öppnade paket.

Jag är överväldigad, tacksam och rörd.
Tusen, tusen tack till alla er som gjorde min releasefest så fin. Jag ska bära med mig den här kvinnodagen i alla evighet.
Håret på plats

Nya vårkappan 

Mina gamla flygkollegor.

Och med mamma!

Nisse

Och då är ändå allt inte med. Jag bor i ett blomsterhav nu!


Och yes, jag åt godis efter tre veckors ... inte äta godis.



12 kommentarer:

Simona sa...

Det var ett FABULÖST releasemingel!

Kati sa...

Jag håller med Simona.

Nina sa...

Fabulöst var ordet!

Ezter sa...

Så roligt det låter! Och inte kan du vara 52? Du är supersnygg!

Anna Granath sa...

Så härligt! Du är värd en sån härlig releasefest! Tack för att du visar bilder för oss som inte var där.

Sus sa...

Det var en ära att få vara där! Boken ska med till Istanbul i maj =)
Sonja var ju med till Thailand. Undrar vart nästa bok ska få åka?

Agneta sa...

Vilken fantastiskt underbar dag du verkar ha haft! Åh! :)

Anonym sa...

Det var en ära att få vara med och fira dig! Tack för igår, en fantastisk release!

margareta börjesson sa...

Stort grattis Åsa - det här är du väl värd!!

Anonym sa...

Vad glad jag är för din skull!

Tråkigt för mig att jag inte var där.
Kul att jag ändå får se lite grann hur det var.
Sanna

















Åsa Hellberg sa...

Tusen tack!

Anonym sa...

Stort tack för att jag fick komma och fira dig och din fina bok. Just nu slåss jag och min mamma om vem som ska börja läsa. Jag tror jag får lösa det med att köpa en bok till henne... :-) Kram