Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 mars 2014

Jag vet inte om ni vet

att om jag bara skärper till mig lite så kommer jag att bli både lång, slankare och tjugofem år yngre.
Det är uppenbart att jag har en mycket konstig syn på mig själv och mitt åldrande.
Om man bortser från det rent omöjliga i mitt resonemang, så är en promenad i alla fall inte fel. Och det är en skärpning eftersom jag inte har rört mig på en vecka.

Jag har heller inte gått ned de garanterade fem kilon som utlovades efter lika många veckors diet.
Nu har det bara gått fyra veckor, men särskilt ljust kan jag inte säga att det ser ut.
I och för sig har jag gjort tre misstag. Förra lördagen åt jag godis och det gjorde jag i fredags också. Och så åt jag en halv påse chips igår.
Tre avbräck på fyra veckor och jag tror faktiskt att jag tänker packa undan vågen och istället titta på hur jag ser ut som snart 52-åring, inte som 27.
Då blir jag genast mycket mer fabulous.

Omslagsfotografering En liten värld, med en annan 50-åring.




8 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Du är jättefin som du är, Åsa. Smalare = rynkigare. ;)

Åsa Hellberg sa...

Du är en gulleplutt, men jag är verkligen inte ute och fiskar!!
Hu.
Jag bara konstaterar hur jag funkar :)

Hanna Lans sa...

Jag blir alltid lika förvånad när jag pratat med en 25-åring och sedan ser mig själv i en spegel. Vad hände liksom? Även om du inte är ute och fiskar, så nog måste en säga att det förmodligen inte går att hitta en snyggare 52-åring än dig!

Hanna Lans sa...

Än du ...?

Åsa Hellberg sa...

Än du (är).
Alla är snygga i full krigsmakeup och löshår!

Sus sa...

Men du kan inte bli vackrare än vad du redan är!

Anonym sa...

Du ÄR fabolous! En halv påse chips och godis kan vara det bästa som finns ibland och vem vill vara utan det bästa som finns liksom? =)

Åsa Hellberg sa...

Sus; gulleplutt!
Emmelie; precis!