Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 8 mars 2014

Nu har jag satt på mig håret,ögonen och örhängena.

Fortfarande mer än en timma kvar tills jag ska vara på plats i skyltfönstret bokhandeln.

Ikväll fortsätter firandet hemma med mamma, Nisse, hans dotter och min son.
Då har guldskorna åkt av för länge sedan.
Jag har satt plåster på fötterna. Och packat ned ett par extraskor. Lika höga, men med bred klack (gör massor för bekvämligheten.)

Tja, det var väl det.
Jag är som vanligt i god tid och får fint sitta här och vänta tills det är dags att åka.

Ps. Jag tänker premiäranvända min knallröda vårkappa, det är strålande väder i Stockholm.


8 kommentarer:

Agneta sa...

Stort lycka till idag!!!

Ezter sa...

Bra tillfälle för röda kappan!

Snäckskalsdalen. sa...

Lycka till!

Singelmamman sa...

Du var helt fab! Ett grattis igen till din bok.

Gafflan sa...

Dagen verkar ha varit en succé! Stort Grattis!

Gafflan sa...

Dagen verkar ha varit en succé! Stort Grattis!

Izabella sa...

En bild på dig i din röda kappa?

Izabella sa...

En bild på dig i din röda kappa?