Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 17 mars 2014

Väldigt nöjd med den här dagen måste jag säga.

Och nu blir det skrytbilder, så ni som inte orkar med mer sådant kan sluta läsa nu. För er kan jag berätta att jag ska måla naglarna. Knallröda. Är det vår så är det.

Jag var på förlaget och fikade. Det där stället är fantastiskt. Trots att de har otroligt mycket att göra och springer i korridoren så har alla tid att stanna till och säga hej. 
Och säga grattis. Det går ju finfint för min bok. Hurra!
Skylten på Bonniershuset

Interna listan (tror jag i alla fall).





















Mer kul: Min förläggare hade hittat en jättefin recension från Skaraborgs allehanda, och när jag åkte iväg med böckerna jag snodde med mig; nya Bridget, nya Catharina Ingelman-Sundberg och nya Anders De la Motte, passade jag på att åka till Ica Maxi i Handen. 
Där ser det ut så här.



















Jag blev jätteglad. Den butiken har aldrig haft någon av mina böcker tidigare.

Det jag tycker är allra roligast utöver att skriva är att prata om mina böcker med läsare. I morgon får jag den möjligheten när Kaffe med rån - Catharina, och jag, har fått möjligheten att åka till Eksjö Bokhandel.
Tåget mot Nässjö går strax efter två och väl där bli vi hämtade av förlaget representant, Bosse, för vidare färd mot Eksjö.
Nio - Halv tio går tåget tillbaka mot Stockholm igen.

En heldag. Det ska bli skitroligt.
I morgon också!

6 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Precis som det ska vara när man är bästsäljande författare!

Spader Madame sa...

Grattis Åsa! Bra jobbat!

Singelmamman sa...

Kan bara instämma med föregående talare! Det är ju fantastiskt kul!

Anonym sa...

Jag blir inte trött på att höra att du är glad - för jag är glad för din skull.
Grattis!
Sanna

Simona sa...

Jag tycker det ser härligt ut!

Åsa Hellberg sa...

Tack och Hurra!