Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 29 mars 2014

Vi somnade.

Men först hälsade vi på Nisse onkel och blev bjudna på lunch. Vi satt inomhus. Uteplatsen var nyoljad.
Annars verkar de flesta ha varit utomhus idag.
Jaja, det kommer fler fina dagar.

Annars då?
Jo tack. Det gapas från köket. Någon behöver uppenbarligen mina expertkunskaper. Det är så ovant att det är bäst att jag går dit och bestämmer.
Ska vi säga så?

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Här är en till som mestadels hållit sig inomhus idag. Pga av ingen anledning alls.

Ezter sa...

Jag har haft förmånen att vara ute!
De stunder jag varit inne har jag haft näsan i din första bok...

Åsa Hellberg sa...

Hanna; det är helt okej.

Ezter; det är också helt okej:)