Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 28 april 2014

En helt sminkfri vecka.

Tyvärr är det förbjudet med mjukiskläder i matsalen, men eftersom jag är skithungrig byter jag om till något mindre störande och kliver iväg om typ en kvart.
Sedan blir det mer West Wing. Jag hade gärna varvat med uppföljaren till Borta med vinden, men min mediaspelare vill inte veta av den. Jättemärkligt.

Tack och lov har jag hållit mig vaken trots att jag var toktrött vid fyra, vilket betyder att jag kommer att somna gott ikväll och vara pigg när frukosten öppnar klockan sju.
Hemma äter jag sällan frukost, men här känns det nödvändigt (inte minst för att jag har betalat för det och middag.)

Måndag. Fem hela dagar kvar. Det kommer nog att gå bra, tror jag.
När jag längtar hem messar jag någon och då känns alla nära trots avståndet.

Min superbekväma säng. Dock inte som skrivplats annat än till blogginlägg.




3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Åh vad fint! Fem dagar, hinner man sakna någon på den tiden? Mvh, ensamvargen.

Åsa Hellberg sa...

Jag vet inte om det är saknad av någon särskild, det är nog mer det där delandet tror jag.

Simona sa...

Messa på!