Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 april 2014

Förb-jäv-ski

Jag glömde mina läsglasögon hos Nisse och nu är han på väg till London.
Förhoppningsvis kommer hans systerson till Stockholm med nycklar idag, men är inte säkert. Just nu har jag de gamla på mig och de funkar verkligen sådär.
Men bra, då har jag lärt mig läxan att alltid beställa (minst) två par, så att jag alltid har ett par hemma.

Vi gick upp vid fyra, jag körde Nisse och hans dotter till Arlanda, och nu är jag liiiite trött och tänker nog försöka somna om.
Idag ska jag tvätta och använda min balkong igen.
Redigera får jag göra när jag får tillbaka glasögonen.

Måndag men söndag.
Det är alltid lika rörigt, tycker jag.


5 kommentarer:

Unknown sa...

Ts vara på solen mellan varven i tvättstugan :) så ser min förmiddag också ut idag. Ha en bra dag!

Unknown sa...

Jag har inte heller rätt läsglasögon på mig... såg nu att jag stavat fel ;)

Ebba Range sa...

Jag har två par ...

Åsa Hellberg sa...

Margareta; det ska jag!

Ebba; lyckost!

Ebba Range sa...

Vis av erfarenhet ... haft glasögon sedan jag var femton - nu sextiotre - vore väl f*n om jag inte lärde mig nåt med tiden!