Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 27 april 2014

Framme. Uppackad. Trött som en gnu.

Vädret är inte så vackert just nu, men det skymtar sol mellan molnen och det är good enough. Jag är här för att skriva, fint väder är en bonus.

Men det blir inget skrivet idag, jag sov två timmar i natt och är slutare än någonsin känns det som.
Hotellet är helt fantastiskt och jag blev uppgraderad för en mindre peng eftersom jag skrev en bok och var ett födelsedagsbarn och nu ska jag lägga mig och sova i den sköna stora sängen som de erbjöd att byta ut ot mot en Kingssize (!) om jag tyckte att det behövdes istället för en dubbelsäng.
Men nä. Det går utmärkt att sova i en dubbel, det är ju inte så att jag sover ... bredare här än hemma.

Jag vill inte säga var jag är eftersom det nog kommer i en bok nära dig om ett par år eller så.
Men det är Medelhav, så mycket kan jag berätta.
Och vid det har vi ju varit förut.

6 kommentarer:

Izabella sa...

Vila och sedan fira din födelsedag med en glas champagne ;-) Grattis!

Åsa Hellberg sa...

Tack Izabella, jag dricker inte alkohol men firade mig själv med en alkoholfri öl:)

Agneta sa...

Medelhav låter härligt. Dit ska jag om en månad ungefär. Längtar!

Agneta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anneli Stålberg sa...

Medelhav är aldrig fel! Hoppas du får det riktigt härligt!

Åsa Hellberg sa...

Agneta. HUrra!

Anneli; tack!!