Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 11 april 2014

Fredag,

dagen efter Karlstad.
Herregud, vad mycket trevliga människor det finns i den staden.
Robert och Cyndi till exempel, två av mina bloggvänner som kom och lyssnade.
Och Youhanna, från FB, som kom med alla sina Denise Rudbergböcker som hon fick signerade.
Det är så otroligt roligt att träffa läsare och väldigt många har läst Sonjas sista vilja, märker jag när jag är ute sådär. Superkul!

Hoppas att man tar till sig "En liten värld" på samma sätt, sånt kan man ju aldrig riktigt veta även om boken kommer att sälja i en mycket större upplaga än SSV.
I sommar ändrar vi formspråket på Sonjaböckerna så att de påminner om En liten värld. Vi behåller bilderna (champagneglasen och hattasken) men ändrar typsnittet.
På det sättet blir mina glada böcker som en liten Hellbergfamilj.

Denise, Anders och jag. Catharina fotograferade.













Denise intervjuas av butikschefen Malin.



7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vad bra att de förstår att trycka upp en större upplaga :-)

Susanne Jonsson sa...

Åh så coolt!!! Stort grattis till dina fantastiska framgångar!! Du är helt klart en förebild som jag ska försöka efterapa så gott jag kan... framgångsmässigt menar jag då förstås :)

Tänk om jag får sitta så där också någon gång i framtiden!! Hur ballt vore inte det??? Det ska jag ta till min visionboard!!
Ha en trevlig helg!!

Åsa Hellberg sa...

Venus; ja:)

Susane; heja!!

Åsa Hellberg sa...

Ja:)

Robert W sa...

Jag kan intyga att det var en jättetrevlig författarafton i Karlstad!

cyndi sa...

Ja, vilken lyckad kväll.
Jag frågade man och tonårskillar om de ville vara med. Och plötsligt var hela familjen på författarkväll :-)
Efteråt satt vi på hamburgerstället och låtsades att vi var med i en amerikansk film. Jag tror att en stunds bokprat är riktigt bra för fantasin :-)
Tack för presentsigneringen.Födelsedagsbarnet kommer att bli jätteglad :-)

Åsa Hellberg sa...

Robert, ja, visst var det!

Cyndi; vad roligt! Bokprat är grymt bra:)