Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 30 april 2014

Jag hade tänkt "utflykt" idag.

Nu säger alla regn, i alla fall alla de sajter jag hittar, och då känns det inget kul att åka dit jag ville.
Så här ser det i alla fall ut just nu.
Från mitt hotellrum.











Det ligger en stad i närheten och den kan jag åka till även om det är skitväder,
vi får se vad som hänt på himlen när jag lyfter ögonen från manuset om sisådär fyra timmar.
Hej då!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen inte fy skam med den utsikten.
Hoppas du har det riktigt skönt och vilsamt även om du jobbar.
Sanna

Izabella sa...

Hoppas utflykten blev av och var trevlig! Hur går det med skrivandet?

Åsa Hellberg sa...

Det är störtskönt och skrivandet går toppenbra!

Ebba Range sa...

Strålande utsikt Åsa!