Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 14 april 2014

Jag har någon form av infektion i örat.

I hörselgången om jag har läst på rätt.

Det börjar i alla fall där, har trott att jag har haft eksem länge, men nu är infektion synbar i ytterörat (alla fall när jag ber sonen leka doktor, det är lite svårt att se själv) och det är både rött, svullet och ömt.
Blir det inte bättre tills i morgon får jag väl helt enkelt ta ett snack med vårdcentralen.

I morgon står annars två saker på agendan.
Byta däck och redigera.
I omvänd ordning.

Måndag kväll.
Jag har just smörjt på mig mina älskade hormoner som faktiskt har gett mig livet, i alla fall sömnen, tillbaka.
Det är så stor skillnad att det är svårt att förstå hur det var bara för tre månader sedan. Jag tyckte att min nya lägenhet var iskall ... när jag inte stod i den öppna balkongdörren för att få luft

Jag är idag 99% besvärsfri, någon enstaka gång kan jag känna av en vallning som är över på en sekund.
Nästa vecka ska jag på återbesök och förhoppningsvis ser det bra ut så att jag kan fortsätta använda min gel.
Det pratas så mycket om hur farligt de är med östrogen, alltför sällan om fördelarna.

Nytt liv, mina vänner, nytt liv!





5 kommentarer:

Kati sa...

Usch då, stackars dig :( Hoppas det försvinner snart!

Ezter sa...

Tänk om man kunde smörja sina sprängande ben med något, så man fick sova ;)
Bra att du hittat något som hjälper!

Simona sa...

Som sagt, jag har prima kattdroppar hemma, fick dem till ena kattens öroninfektion, har massor kvar. (Jag har använt dem till eksem i hårbotten på mig själv också. Inte klokt så användbara de är.)

Fru Venus sa...

Kolla upp örat direkt!
Hälsningar öron-sjukskriven-på tredjeveckan-helvetesont!

Ebba Range sa...

De flesta gångerna jag hämtar mitt gel på Apoteket säger jag att det är ett undermedel.

Det där med öron kan vara lurigt - jag fick blodförgiftning under en semester för länge sedan - på den tiden det var på modet med plastörhängen - fick en allergisk reaktion med sårbildning ...