Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 maj 2014

Kära, underbara, egensinniga

Christina Yang,
jag kommer att sakna dig. Jättemycket.












Jag grät mig igenom sista avsnittet igår.
Fulgrät.
Men älskar hur manusförfattaren trycker på varenda en av mina sårbara strängar.
Adjö kan, som igår, vara både smärtsamt och ljuvligt.
Jag bölar lika mycket för båda.

Idag ska jag pilla med mitt manus. Samtidigt far nästa runt i huvudet. Inte en hel bok, men en plot som jag inte riktigt får fatt i.
Det kan hända att den kommer när jag börjar skriva, det är ju så det brukar gå till i mitt huvud.

Sara har ingen tydlig krok så som mina andra böcker har haft. Mer en tråd.
Nisse läser manuset just nu, och har redan kommit med lite inputs, men den stora drösen får jag i morgon.
Väry spännande indeed.

Vad gör ni idag?


1 kommentar:

Simona sa...

Jag klarar inte separationer öht, så jag är glad att jag slutat följa Greys.

Idag ska jag SKRIVA, big fuckin HURRA

(Men om du vill så kan du komma hem till mig och fika)