Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 18 maj 2014

Lite sen start,

men jag har sovit ut på Söder.
Nu är det soffan, manuset och jag i ett par timmar, sedan tänker jag mig själv på balkongen.
I morgon blir det nämligen  regn.
Vid halv ett kommer solen till mig och så stannar den i tre timmar innan den går bakom huset, för att sedan komma tillbaka senare i kväll. Lite lagom. Särskilt när det blir riktigt varmt.

Vi hörs sen!

Å enda sidan

Å andra sidan

Och så har jag ordnat internationalen i bokskåpet

3 kommentarer:

Yohannah Leidefors sa...

Det ser riktigt gött ut det där. Själv sitter jag på altanen och skriver lite. Önskar dig en härlig söndag

Hanna Lans sa...

Oj, vad fint det blev! Var köpte du vikskärmarna? Ser ut att passa på min altan, kanske måste jag härma.

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Yohannah.

Chili. Har du bara något att fästa dem i är de toppen.