Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 maj 2014

Nästa gång jag skickar ett manus

till min förläggare ska det vara mer eller mindre klart.
Den här gången var det inte det, långt ifrån, så när hon kom tillbaka med sin feedback kändes den nästan övermäktig.

Vanligtvis hade jag varit klar för länge sedan, men här har jag haltat, tvekat och ändrat, ändrat, ändrat.
När jag har skrivit klart det sista kapitlet kommer jag att börja om från början, och det ska bli oerhört spännande att se om det blir som jag hoppas.
Det kan i så fall vara ett av mina stoltare ögonblick, för den här gången var det ruskigt svårt.

Man lär sig onekligen från gång till gång och den här utmaningen var nog precis det jag behövde!

Idag ska jag skriva i ett par timmar, men sedan ska jag sola. Det är fint väder här idag.
En annan strand





3 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Klok reflektion! Ser fint ut där du är.

Nina sa...

Det ser helt underbart ut! :)

Så får jag tacka för en härlig läsupplevelse. Har just läst ut din fina bok och njöt för fullt. :D

Åsa Hellberg sa...

Annika; ja, här är jättefint.

Nina; tusen tack!!