Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 juni 2014

Alltså,

jag är full av beundran av mamma som fixar allt här själv fortfarande.
För att förstå hur hon har det tänkte jag klippa gräset idag. Vi försökte att få igång gräsklipparen igår. Det gick sådär.
Vi gör ett nytt försök senare, det känns inte särskilt kul att hon ska komma tillbaka till att behöva klippa det första hon gör. Gräsmattan är stor som en fotbollsplan och det tar nog ett par timmar att klippa hela. Hon borde förstås ha en sådan där självgående, men de kostar tydligen multum.
Om jag klipper i bikini roar jag grannarna och dessutom blir jag brun, eftersom vädret är strålande.

Och så tvättar jag. Möjligheten att hänga ut allt i solen var för lockande.
Men att ha ett eget hus?
Nä, tror inte det.
Jo, säger Nisse.

(okej, kanske i Spanien då.)

Inga kommentarer: