Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 juni 2014

Dagen hiss går till

Nordin Gerzic som i dagens Expressen berättar om sitt spelmissbruk. Heja!!

Vi (alltså jag och katten) har precis vaknat. Hon klev runt på mig och jag hade inget annat val än att lämna sängen.
Hon ville ha mat och sedan gå ut.
Jag förstår henne på båda. Just nu är det fint väder. Det ska hålla i sig till 12 ungefär.
Annars har det mest regnat.
Det brukar göra det när jag är här.
Men mat finns det. Tack och lov.

Och idag ska vi äta sill.
I Fjällbacka.
Och senare i kväll ska vi tillbaka och äta middag på Richters. En restaurang vid havet som jag aldrig har varit på.
Det var sillfabrik där en gång i tiden och min mormor jobbade där ett tag innan jag föddes. Jag förmodar att de har rivit den gamla lokalen för den doftade verkligen inte gott.

I morgon ska jag signera böcker i Uddevalla.
Tjingeling.





4 kommentarer:

Simona sa...

Det låter gudomligt. Nästa gång följer jag med!

Åsa Hellberg sa...

Simona: Precis. Och man kan skria väldigt bra böcker här inbillar jag mig.

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas det blir en bra smakupplevelse, eller flera smakupplevelser idag! Och att ni inte regnar bort, för det gör vi här nära Lysekil....men det behövs, så jag klagar inte.
Hade velat komma till U-a, men det passar inte in i mitt schema. Lycka till!

Åsa Hellberg sa...

Tack Snäckan!