Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 13 juni 2014

Jag ska analysläsa idag.

Vad kan jag inte berätta, men förhoppningsvis ska det i alla fall bringa någon form av reda i mitt huvud, som för övrigt är utvilat idag.
Jag sov till halv tio och det var precis vad jag behövde för att tycka att den här fredagen är fullkomligt grym!
Både Misse och jag är i högform, trots att vi båda var uppe i natt för att han kräktes. Inte ett magsjukekräks utan en vanlig kattuppkastning. We are back, helt enkelt.

Han börjar bli gammal, på söndag fyller han femton år, och det märks mer och mer. Han är tröttare, kroppen börjar bli lite insjunken och han hoppar inte ned från soffan lika lätt som han gjort tidigare. Men det går fortfarande att få lite fart på honom, genom att till exempel släppa in en fluga i lägenheten. En insekt som annars är vedervärdig, har helt plötsligt fått en funktion som åldringsstimulant.

Igår kväll kom jag förresten på hur min nästa roman ska sluta.
Nu behöver jag bara komma på hur den ska börja också.

Inga kommentarer: