Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 19 juli 2014

Egentligen borde jag lägga mig igen,

men nu har jag druckit upp kaffet, skakat på ögonlocken, och insett att det inte finns någon bättre tid för att skriva än just precis nu.

Nisse sover gott i det kombinerade vardags - och sovrummet, alltså kan jag inte sitta i soffan som jag brukar.
Istället har jag satt mig i fåtöljen i gästrummet, det som tidigare var sonen och flickvännens rum. Här är det rensat sedan de flyttade ut, och numera går rummet i beiga toner. Väry behagligt.
Ibland går jag in och lägger mig på sängen bara för att känna in hur det kommer att bli när jag själv flyttar in (när sonen har ett förstahandskontrakt, eller har fyllt ... 25), och jag tror att det blir jättebra.

Nu Sara och redigering. Fram till 15 september kommer jag att skriva mer eller mindre varje dag, men om solen fortsätter skina kanske jag pausar och går ut i eftermiddag.
Det var ett par dagar sedan.


Inga kommentarer: