Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 20 juli 2014

Inget alls skrivet idag,

för när Nisse kom upp en timma efter mig, fixade "vi" tevebänken. Den har fått hjul, så att jag ska kunna vinkla teven mot sängen. Den någon mindre teven stod på en stativ som gick att vrida; den nya jätten är alldeles för tung för det. Alltså hjul, istället för manus, men jag kommer att jobba helt ostört kommande vecka så jag är ändå där jag ska vara i redigeringen.
(Sedan försökte vi sola mellan molnen. Gick väl sådär.)

Först veckan därefter är det jobb utanför hemmet igen, då ska jag till Öland i två dagar.
Hurra, säger jag som utöver två härliga signeringar i bokhandeln och på Böda, ska träffa en gammal kompis som jag inte har sett på 25 år.
Vi jobbade på Tandådalens intern-tv tillsammans (84-86), ena dagen satt hon framför kameran när jag filmade och nästa dag bytte vi. En timmas direktsändning varje dag.
Jag hade krullpermanent, axelvaddar och marscara.
Har för mig att jag tyckte att jag var jättepiffig.

Det finns bildbevis på att jag inte såg klok ut.




1 kommentar:

Anonym sa...

84-86 bodde jag i Syrien.
Sanna