Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 22 juli 2014

Min lilla plutt

kommer hem från sin födelsedagsresa till Bryssel, idag. Han lyfter tjugo över sju, och landar vid halv tio.
Han har varit på flygplatsen sedan klockan ett, och vad han har pysslat med hela eftermiddagen vet jag faktiskt inte.

Eftersom jag hade bokat helt galet har vi nu en returbiljett från Bryssel till Stockholm 22 oktober. Inte ombokningsbar.
Men visst kan man föra över en biljett till någon annan, mot en kostnad?

Idag har jag skrivit (klapp, klapp), solat och ätit middag med Nisse.
Eftersom middag är det enda jag äter än så länge (resten av dagen är det fortfarande pulver som gäller), så är den superviktig. Idag åt vi kyckling, grönsallad och tomater. Och ayvar relish.
Jag åt en kycklingfiile för mycket, bara för att det var gott.
Nästa gång ska jag inte göra lika mycket.

Ikväll blir det inget danspass eftersom jag ska hämta sonen, men i morgon.
Då ni.



Inga kommentarer: