Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 15 augusti 2014

Igår

kom den här sötnosen inflygande. Jag vet forfarande inte vad det är, vet ni?
Lillebror, som brukar ha koll, föreslog en årsunge av gråsparv eller pilfink.
Den har vit undersida, vid ring runt halsen, för övrigt inga teckningar alls. Storlek som en vanlig småfågel.   




4 kommentarer:

Ezter sa...

Ingen aning, men söt är den!

Agneta sa...

Men så söt! För ett par år sen fick jag in en liten blåmes i köket. HImla trevligt besök! Bättre än de som krockar med vardagsrumsfönstren ...

Cicci H sa...

Hej hej! Har precis läst ut "Sonjas sista vilja" och det gick tndan :-)kunde inte lägga den ifrån mig. Så blev jag nyfiken och hittade den här bloggen, och ser att det finns en fortsättning! Jippi!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; visst är den?
Angeta; ja, verklighen!

Cicci H; åh, tusen tack! Finns fortsättning och sedan en ny bok:)