Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 13 augusti 2014

Jag har satt på mig en tjocktröja,

tänker dra en filt över mig, och slumra i soffan en timma.
Än så länge idag har jag plockat undan smågrejer, sopat golv, dragit igång en diskmaskin, vädrat, bäddat, torkat av i kök och badrum, och inte skrivit ett enda ord.

Den här dagen går inte fort, trots att jag inte drack en droppe igår.
Däremot åt jag rätt mycket socker, och min kropp blir trött av det känns det som.
Eller så är det bara ovanan att vara på krogen till halv tolv.

Men det var det värt, jag tar nya tag senare idag när jag dessutom ska tvätta.
Tjoho och god natt.


2 kommentarer:

Kati sa...

Det är lika illa ställt här. Inget skrivet idag. Ibland behöver man får göra ingenting med, tror jag, bara det inte blir en vana. :)

Åsa Hellberg sa...

Precis!