Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 30 augusti 2014

Min Nisse har somnat en stund,

i sängen. Misse bredvid mig i soffan.
De där två kan sova i en kvart och sedan vara pigga.
Mina tupplurar är betydligt längre än så, alltså får det vara och istället säger jag hej och ställer en fråga om skor till er.

Vi stadsvandrade lite idag, efter mitt skrivpass (som var makalöst bra. Makalöst!)
Varken Nisse eller jag har särskilt stor koll, så vi har bestämt oss för att ta en del av stan i taget.
Efter tre kilometer och lika många timmar hade jag så ont i fötterna att jag inte klarade mer. Nästa gång måste jag nog ha andra skor än boots.

Fråga: Jag behöver förslag på schysta långpromenadskor, gärna sneakersvarianten, någon som har koll?

Ja, det var väl det.
Nu ska jag växa MNissarna.
Jag vill ha mat!

4 kommentarer:

Ezter sa...

Typ sådana som vi i vår ålder kallar gympadojjor, som numera heter Walking-skor...

Simona sa...

Dels finns det väl riktigt vandringskängor på typ Naturkompaniet. Dels kan man gå till Löplabbet och testa hur man går, sätter ned foten och få skor som är perfekta för just dina fotvalv.

Sandra sa...

Jag går i ecco, typ såna här: http://shopeu.ecco.com/se/sv/ecco/ecco-ultra-trail-ladies_1466973/1466982?navId=279

Extremt lätt sko med bra dämpning. Kolla ecco-butikerna.

Åsa Hellberg sa...

Tack!!!