Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 29 augusti 2014

Morgonen efter dagen innan.

Är lite tung i huvudet utan att ha druckit en droppe.

Idag blir det manusmaraton misstänker jag. Men ibland överraskar jag och då är det som om jag har en ordspruta i händerna och då går det fort.
Efter två kapitel slutar jag oavsett om klockan då är två eller åtta i kväll.

Först ett ord om gårdagen.
MAGISKT.
På Simonas fest, på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan, var jag ett vandrande pladder kan man väl säga.
Ändå förstår jag när jag läser bloggar att det var massor av folk där som jag missade att hälsa på.
Läser ni min blogg så HEJ!
Här är jag, Nisse, Barbro Bergfeldt, Carina Bergfeldt och Katarina Bivald strax innan Simona ska få sin present.





















Och här pratar Romancedrottningen Simona Ahrnstedt med sin förläggare, Karin Linge Nord






















Det trevliga fortsatte sedan på Carina Bergfeldst fest på Södra teatern. En helt annan bok, en antologi. Rasismen i Sverige. Carina fantastiska text om Utöya är med, den hon vann stora journalistpriset för.
Vi hittade plats på balkongen. Alla andra femhundra föredrog att vara inomhus (så dumt för på balkongen fanns det svängrum.)






















När vi kom hem hade katten kräkts i sängen och allt var som vanligt igen.



5 kommentarer:

Nina sa...

Hejhej! Jag var på Simonas release igår. Jag hejade på Nisse, men lyckades aldrig komma fram till dig och säga hej (köer, mycket folk etc)...

Simona sa...

Tack att du kom!

Åsa Hellberg sa...

Nina; nästa gång!!

Simona; det var till min glädje!

Ezter sa...

Ännu en bild på Nisse, där jag ser min kusin!Undrar om jag skulle tycka det i verkligheten också?

Åsa Hellberg sa...

Ezter; haha, ja, kanske.