Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 24 augusti 2014

Rysligt bra film på femman, 21.00.

Niceville.
The Help i orginal.
Varför ger man en engelsk film ett nytt engelskt namn, undrar jag?
Kan boken den bygger på hetat Niceville på orginalspråket engelska?
Jag har inte läst boken, började, men den tappade mig - har för mig att den är skriven i jagform och presens. Den kombon är inte riktigt min grej, men de flesta säger att boken är fantastisk.

Nästa vecka är lite vansinnig med fyra releasefester.
Måndag Pamela Andersson, onsdag Pernilla Alm, torsdag Simona Ahrnstedt, torsdag Carina Bergfeldt.
Vi kan väl säga att det blir en tuff vecka för soffsittaren Hellberg.

Ungefär så.
Glöm nu inte kvällens film, den är grym!
Nu ska jag äta grillad kyckling.
Koko.


3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jag har läst boken, gillade, men kollegan på jobbet fick låna och hon gillade inte tonen. Dvs att smaken är olika - som vanligt.

Annika Estassy sa...

Filmen är bra men jag tyckte - som så ofta - att boken var tio gånger bättre. Mer komplex, flex sidohistorier. Fast jag vill minnas att det tog mig några sidor att komma in i den. Sedan sträckläste jag den.

Sandra sa...

Funderade också över namnet. Såg filmen ganska nyligen och imponerades av skådespelarna, applåder till castingen.