Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 12 augusti 2014

Så här dags för 20 år sedan,

misstänker jag att vi hade kommit från förlossningen till BB.

Jag snittades efter 30 timmar, och vi var båda lite trötta. Han var stor. 4695 gram, och 56 centimer lång. Långt mörkt hår.
Första gången vi var tvungna att klippa det var han bara tre månader. Då hängde luggen ned i ögonen och jag fick hålla upp hans huvud stilla medan frisörskan klippte.

Just nu tittar jag på hans gamla hälsokort.

När han var 4 veckor hade han gått upp till 6380.
När han var 1 månad och tre veckor: 7860
När han var 2 månader och en vecka 8980
När han var 2 månader och tre veckor: 9750 och 67, 2 centimeter.
True story.

Världens finaste barn.
Både som vuxen och liten.

Klockan halv sex ska vi äta jordgubbstårta och dricka ett glas skumpa hos Nisse.
Halv nio äter vi middag på Griffin´s.

Det kommer att bli en härlig födelsedagskväll.