Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 8 september 2014

Den här reklamen

från systembolaget där en minus 18 ber sin pappa om en flaska vin ... och han ger sig.
Alltså, behövs den fortfarande?
Det kan väl inte finnas föräldrar som fortfarande köper ut/ger sina minderåriga barn alkohol, eller?

Min son fyllde 20 i augusti och han har fortfarande inte varit på systemet.
Sedan han var 18 har han fått göra som han vill med alkohol, och han säger själv att han är rätt ointresserad utöver en bira ibland.
Innan han var arton förbjöd jag honom att dricka och det fungerade alldeles utmärkt.
Och funkar tydligen fortfarande.

Nej är bra.
Jag hoppas verkligen att det är fler än jag som säger det.




2 kommentarer:

Ezter sa...

Tyvärr är nog inte många som vi! "Vi skickar med ett par öl, så vet vi vad han dricker" var ett vanligt argument bland Yngstas kompisars föräldrar. Hur man nu kan tro att det är vad de dricker då...

Åsa Hellberg sa...

Ja, alla undersökningar säger ju motsatsen.