Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 19 september 2014

Förr i världen,

innan jag hade fullt upp med allt möjligt, var jag en fena på att kommentera på andras bloggar, helt oavsett om de sa något här eller inte.
Numera läser jag men har lite tappat min röst eftersom jag mest skriver böcker hela dagarna.
Jag ska verkligen försöka att skärpa mig, jag vet ju att det är jätteroligt med en hälsning då och då (tolka det för all del som ni vill. Allra helst som att jag vill ha lite hejsan svejsan i kommentarsfältet.)

Jag var uppe för tidigt idag också, med tanke på att jag ska på partaj i kväll. Nisses kompis fyller 60 och vi ska på fest, alltså ska jag sova igen lite senare så att jag inte gäspar på festen. Det vore tyvärr inte första gången.
Men innan den dimman ska jag skriva och städa.
I den ordningen.

Toodeloo.

10 kommentarer:

Spader Madame sa...

Toodeloo Åsa! Ha en toppendag!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Spader!

Hanna Lans sa...

Jag har tröttnat lite på bloggar. Både att skriva och läsa, tyvärr. Tror mest att det beror på att jag numera mest använder telefonen och att jag inte orkar med de små bokstäverna eller att behöva flytta bilden hit eller dit för att kunna läsa texten. När jag sitter vid en dator så är det under knotrstid, och då har jag så mycket annat jag måste göra. Fast idag arbetar jag hemma och då skriver jag rapport och slappnar av mellan varven med att läsa bloggar. Och tydligen även kommentera. ;) Trevlig helg!

Åsa Hellberg sa...

Hanna, tack detsamma!

Anonym sa...

Livet går väl lite i olika faser och då kan energin, lust och "förmågan" att se något man vill kommentera och hur vara olika tror jag.

Själv har jag en dags flexledigt.

Ha en fin dag
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Hoppas att du får en störtskön dag, Sanna!

Ezter sa...

JAg blev glad för din kommentar hos mig idag iallafall :)

Unknown sa...

Hejsan sveeejsan och trevlig helg! :-)

Agneta sa...

Är också dålig på att läsa och kommentera bloggar, och även skriva i min egen …

Hoppas att kvällen blir trevlig, med eller utan gäspar!

Åsa Hellberg sa...

Ezter, Maria och Agneta; hej hej!