Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 13 september 2014

Jag förstår inte hur jag,

den romantiska filmens främsta förespråkare , har kunnat missa For love of the game.
Ingen romantisk komedi, utan bara romantik och helt underbar.
Jag har alltid gillat Kevin Costner och igår var han gudomlig, herrejösses som kameran älskar den mannen. Och det var hundratals närbilder på honom.
Han spelade mot Kelly Preston, som också gjorde ett finfint jobb.

En film som får högsta betyg av mig eftersom jag blev så berörd.
Jag tror att den funkar även för den som är totalt ointresserad av sport.
Det är romansen som är i fokus.