Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 september 2014

Jag vaknade av

att min katt satt längst ute på en gren, högt över marken, och pratade med mig.
Så där glatt och okomplicerat, som en katt kan göra till  en människa.
Detta efter drygt sex timmars sömn, vilket väl får anses vara strålande med tanke på att jag sov bort hela kvällen

Alltså är jag laddad för ett litet skrivpass. När jag är nöjd med det ska jag städa i gästrummet.
Jonathan och Linnéa kommer hit och passar Misse när jag åker på bokmässa och just nu använder jag rummet som lagerlokal. Att slänga grejer i sängen där är jättebra. Så länge.
Blundar man lite kan det bli liggande sååå länge.

Men det är sen.
Nu manus.
Kakel sista december.
Tjohej!

Inga kommentarer: