Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 september 2014

Sonja släpps i Polen i morgon,

därmed är hon ute i sex av de nio länder (plus Sverige) som hittills har valt att ge ut henne.
Vilka det är ser ni i högerkolumnen.
De som återstår är Frankrike, Lettland och Estland.

Nästa år kommer också En liten värld, och först ut är Holland i januari.
Tyskland vet jag inte riktigt men jag skulle tro som i år, i början av sommaren -
Danmark likaså.
Norge har jag inte riktigt koll på, skulle tro att det kommer en pocket av Sonja först.

Ungefär så.
Idag ska jag se på andra avsnittet av Djävulsdansen.
Svt 1, 21.00.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis, grattis, grattis - till att det går så bra med dina böcker.
Jag är verkligen glad för din skull.
Sanna