Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 oktober 2014

Det var inte meningen,

men den satt verkligen som en smäck!
(Had to have. Can not gain another pound. Det kan man inte med smäckar.)
Jean-Paul Gaultier för Lindex.
























Jag är - i alla fall var - en rockbrutta, men det är sällan jag har uppfattats som en sådan.
Inte ens när jag nästan hade en cigg i varsin mungipa trodde folk att jag till exempel rökte.
Jag såg nog för mesig ut för både skinnpajer, cigg och burköl.
Men jag både rökte och drack som tusan. Iklädd skinnjacka och tuperat hår. Jag struntade nog i dem som sa att det inte passade mig.

Till den här kjolen bär man med fördel just en skinnjacka. Och höga klackar.
Rock, rock.

9 kommentarer:

Iza sa...

Men wow vad snygg!

Åsa Hellberg sa...

Iza; ja, gaaaalet snygg! :)

Simona sa...

Men jag dööör vad snygg.

S-N-Y-G-G

Spader Madame sa...

Supersnygg! Jag tycker den är du!

Åsa Hellberg sa...

Simona; ja, den är supersnygg.


Spader; visst är den!

Robert W sa...

Okej, nu har vi sett en bild på kjolen När får vi se en bild på DIG iförd denna kjol, skinnpaj och höga klackar? ;)

Ezter sa...

Undrar som Robert! Ska du ha den när Nisse har kilt ;) ?

Anonym sa...

Väldigt häftig.
Har inte alls svårt att se dig som en "rockbrutta".
Går på Roberts linje jag med :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Robert, Ezter och Sanna: Jag måste ju ha det någon gång, såklart.
Vi får väl se om det blir bild av det:)