Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 oktober 2014

Fortfarande inget Com Hem. Dag 10.

De skyller på Zitius, som levererar linan. Därför mailade jag Zitius också. De har inte heller hörts av.

Men det är fredag och jag tänker inte lägga ned någon energi på det idag, istället ska jag duscha, skriva bok och handla.
Jag sov länge idag, så länge att jag nästan missade intervjun jag hade med Borås tidning (inför måndagens föreläsning på kulturhuset).
10 och en halv timmes sömn.
Tjohej vad bra, jag kommer att vara hur pigg som helst resten av dagen.

I morgon ska jag på släktlunch. Inte mitt. Nisses. Pompa och ståt på Berns.
Jag har varken pärlhalsband eller skor med taxklack.
Min garderob består av glamour och fleecemorgonrockar.
Jag har inget mellanskikt.
Jeans funkar inte.

Det var annat när jag jobbade på kontor (-2008, då hade jag piffiga kavajer och byxor som skulle fungera finfint på en sådan här tillställning, men de har fått åka till någon annan eftersom jag inte längre har storlek 36.
Och det har aldrig funnits anledning att förnya den delen av garderoben.
Förrän nu då.
(Verkligen världsproblem, Åsa, verkligen. Du vill inte uppfattas som ytlig, och det här är vad du bloggar om? Mm. Smart. Jättesmart.)

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Kläder är iofs yta, men icke oviktigt. Hoppas att du fixar något passande, och jeans funkar ofta fantastiskt bra! :-)

Åsa Hellberg sa...

Då får de vara så mörka att det inte märks:)
Jag har bara ljusa, slappa som hänger på rumpan (väry bekvämt)