Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 15 oktober 2014

Jag brände ut mig och blev sjukskriven 2008.

I tre månader, sedan tyckte företagsläkaren att jag skulle börja jobba igen.
Att vara en totalt utmattad anhörig till en missbrukare var inte skäl nog, det var ju inte jag som var sjuk ...
Nåväl, jag hade den stora turen att kunna säga upp mig och därefter gick det mesta åt rätt håll, även om mycket har varit tufft sedan dess.

När jag mår dåligt tappar jag hår.
Inte fläckvis, utan över hela huvudet sådär så att det är påtagligt för andra (Nisse) att jag har blivit tunnhårig.
Nu håller det på att växa ut igen.
Det är länge sedan jag hade så här långt hår och enda skälet till att jag kan ha det såpass långt, är att det har blivit tjockare.
Sådär så att det är påtagligt för andra (Nisse igen.)

För ögonblicket har jag en gigantisk utväxt som jag måste göra något åt, men jag tror faktiskt att jag ska be frisören att bara toppa lite när det kommer till klippdelen.
Jag är så väldigt glad för mitt nya hårsvall (som fortfarande är tunt för det är så mitt hår är, men det finns ändå så mycket mer av det än tidigare.)
Tror att jag ska försöka få till ett frisörbesök nästa vecka.

Det var dagens feel bad/feel good.
Nu ska jag tvätta.
Och tänka på att Com Hem och Zitius, exakt två veckor senare, fortfarande skiter fullständigt i mitt problem.

Det var väl det.

5 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Hurra för ditt nya hårsvall! Men framför allt för att du mår fint.

Åsa Hellberg sa...

Ja, hurra för det!

Ezter sa...

Skönt att du mår bra! Gå till frissan är avkoppling :)

Åsa Hellberg sa...

Visst är det!

Shamrock sa...

Det är alltid skönt att gå till frissan och bli omhändertagen