Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 23 november 2014

Åsas musikblogg presenterar ...

Carola.

Vad bra hon var igår.
Och sårbar (det där som gör att vi tycker så mycket om, ni vet.)
48 år. En mogen kvinna som är snyggare än någonsin.








































Jag är så glad att jag skriver om kvinnor i den åldern. Och precis som Carola, finns det många som har varit ensamma i många, många år efter en skilsmässa.
Jag skriver oftast om dem, av så oerhört många skäl.
Mest kanske för att jag känner igen mig i både rädslan, övergivenheten och i att man blir rätt bekväm efter många år som ensam.

Själv har jag inte bott tillsammans med någon sedan 1986, inte ens när jag fick barn.

Så kan det också vara, och jag gillar att skriva om oss, även om det finns de som säger "så omogen är man inte i den åldern."
Eh.
Jo, det det är jag man.
Också.
Andra gånger är man så mogen att sonen, 20 å, himlar romcomaktigt med ögonen.

Carola.
Du är grym!

Nu ska jag skriva bok.
Hej så länge.

Inga kommentarer: