Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 november 2014

Jag är så glad.

Snudd på odrägligt glad.

Jag vet vart jag är på väg.

Det är tidigt för att vara jag men jag behövde uppenbarligen hitta ramen, temat, knuten, problemet, mysteriet, konflikten, motivationen eller vad vi nu väljer att kalla den, och nu sitter den som en smäck.
INramningen är banne mig av guld!
På riktigt!
Åh, det blir så bra.

Nu ska jag bara skriva den här lysande berättelsen också.

4 kommentarer:

Emmelie sa...

Fantastiskt :)

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag hoppas det!

Spader Madame sa...

Odrägligt är bra. Jag har för övrigt patent på det. Också.

Singelmamman sa...

Heja odrägligheten! Men mest heja dig!