Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 januari 2015

Jag borde förstås ligga i min säng nu,

men när nu inte det funkade av någon anledning är det ju lika bra att sätta igång den här dagen.
Jag har ätit frukost. Det är sällan jag gör det, istället äter jag någon form av brunch när jag har varit uppe några timmar.
Men idag: Kesoplättar.
Häromdagen provade jag att ha i fiberhusk istället för mandelmjöli smeten.
Blä, vad äckligt.
Så jag fortsätter med mandeln, men tar mindre av den eftersom det är så energirikt.

Alltså: två ägg. I stor matsked keso. Två matskedar mandelmjöl.
Ha med fördel i kardemumma.
Funkar finfint att steka i plättlagg, men jag häller ut fyra lika stora delar i en stekpanna.
Smeten blir väldig lös, men den stelnar fint i pannan.

Jaha, det var väl det.
God morgon!






3 kommentarer:

Simona sa...

God morgon!

Ezter sa...

Men Keso är ju så himla äcklig konsistens!

Åsa Hellberg sa...

Simona; god eftermiddag!

Ezter; nä du:), men den smälter fin i stekpannan.