Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 19 februari 2015

Denna stressade

författare, som hade tänkt att ha semester nu, jobbar som en blådåre sedan sex i morse.
Jag är stuptrött, men måste besiktiga bilen innan jag kan lägga mig ned och vara leeeeeedig resten av dagen.

Jag förstår nu varför jag valde att vara ledig i januari förra året, att börja en semester i mitten av februari är för sent eftersom det ligger så nära releasen.
Men jag redigerade Toscana längre än planerat och satt med den över hela julen och därmed blev allt förskjutet.

Man lär sig alltid något nytt!
Tjoheeeeej!



Inga kommentarer: