Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 februari 2015

Inga målade naglar.

Jag kom på att jag ju måste ha något att göra i morgon också.

Istället har jag sovit i soffan i nästan två timmar. Tror jag i alla fall. Klockan struntar jag i idag.
Tidigare plockade jag fram dvd-boxen med alla Sex and the city-avsnitt och såg två på raken, men det var då jag blev så trött så jag tänker att jag nog klämmer tre-fyra till senare.

Just nu tittar jag på Vardagspuls på Tv4.
Strax Carola!
Jag tänkte bli lite inspirerad.
Maten har jag hyfsat koll på nu när jag inte äter socker och vetemjöl (magen mår toppen, inga gaser!), men man kanske kan träna samtidigt som man tittar på programmet?
Alltså, utöver promenerandet som jag ju gillar.

Jag tänker planka, situps, armhävningar och sånt.
Eller från stående till liggande, fram och tillbaka tills svetten sprutar.
Upphopp.

Jag börjar i morgon.
Så här första semesterdagen måste man ju vara lite försiktig med sig själv.





3 kommentarer:

Ezter sa...

Tittar också, hade förväntat mig mer faktiskt...

Åsa Hellberg sa...

Okej, jag tyckte att det var behagligt oflamsigt:)

Shamrock sa...

säger bara Burpees - jobbiga men effektiva