Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 februari 2015

Jag tvättar.

Har lite problem med vad jag ska packa.
OCH vad jag ska ha på mig när vi åker?

Åtta timmar i en flygstol kommer min rumpa att domna av och jag kan absolut inte sitta i min rosa morgonrock även om det vore bäst.
Så jag tänkte fundera klart på det idag, jeans är tyvärr uteslutet eftersom sömmen där bak skulle göra ont som tusan.
Jag tänker snyggare mjukisbrallor, så lite söm som möjligt är målet.

Och så ska jag städa på riktigt, inget dammsugamenjagtvättargolvetenannandag som jag har ägnat mig åt ett tag (jättetag).

I morgon ska jag ta tag i de 42 första sidorna av Toscana som vi har översatt till engelska.
De ska korrläsas en sista gång, men sedan tror jag att jag är klar med allt arbete och kan vara HELT ledig i en vecka. Tjoho.

America, here I come!

3 kommentarer:

Ezter sa...

Den städmetoden använder jag mig oftast av :)Den du kört länge alltså...

Izabella sa...

Njut av din ledighet och ha det trevligt på din USA resa!

Shamrock sa...

Jag reste bredvid ett proffs sist jag åkte till USA. Hon hade mjukisbyxor och mjuka tofflor på planet