Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 17 februari 2015

Semmeldagen.

Grattis till er som äter vetemjöl och socker. Jag står över, men det gör mig inte särskilt mycket även om jag också tycker att det är jättegott.
Som Jonathan har kämpat för att lära sig tycka om det.
Varje år köpte vi varsin, men det slutade alltid med att jag fick äta upp hans också.

Ännu en ledig dag för min del.
Det kommer inte att bli några som helst problem att få den att gå ...
Jag ser Sex and the city igen, jag börjar i säsong tre.


3 kommentarer:

Ezter sa...

Jag tycker inte det är särskilt gott. Åt en i söndags, kanske det blir den enda i år.

Åsa Hellberg sa...

Det är verkligen som baken, det där med semlor, eller hur?

Helena sa...

Jag gillar, men det brukar stanna vid en eller max två per år. Kämpar med midjemåttet som ökat senaste åren, trots regelbunden motion. Ingen övervikt, men en del blickar och kommentarer från främlingar vill man faktiskt inte ha! Grrrr! Så nej. Det blir ingen semla för mig heller idag.