Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 17 februari 2015

Vallningar.

Jo då, när jag glömmer att smörja in mig med östrogen (Divigel) någon dag så kommer det tillbaka något dygn eller två. I lägre grad men jag känner verkligen av det.
Som nu, till exempel.
Tur att jag är hemma och semestrar.
I morgon, när jag ska till stan, är jag kanske i fas igen.

Annars då?
Jo tack, jag har varit i centrum en snabbis och nu ska jag försöka sova en stund. Jag vaknade alldeles för tidigt och nu tänker jag ta igen det i soffan.
Fattar ni vad skönt en tisdag halv ett?

2 kommentarer:

Robert W sa...

Har du målat naglarna idag då? ;)

Åsa Hellberg sa...

NEJ, jag hann inte:)