Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 13 mars 2015

Nu blir det blandad bildkavalkad från igår!

 Jag är så djupt tacksam för det jag får vara med om just nu. Jag har skrivit fem böcker (sex med "Gloria" som kommer nästa år) och för bara sju år sedan hade jag inte en aning om att jag skulle/kunde/ville skriva ens en.
Sådana vändningar kan livet tydligen ta.

Det var ett väldigt ståhej runt mina skor igår. Väldigt höga och väldigt fint varumärke. Jag fick lite ont på slutet, men klev runt rätt bra i dem med tanke på att de var sprillans nya.

Jag funderar mycket på vad jag ska lägga ut på bloggen och inte. Är lite rädd för att skicka signaler om något slags lyxigt liv som jag inte alls lever.
Men jag har ett intresse och det är fina kläder, skor och väskor. Jag har aldrig haft råd förut, och det har jag inte nu heller kanske, men jag har lovat att ge mig själv presenter när jag kan. Jag är 53 år, banne mig!
Så jag gjorde det i New York.
Firade att Gloria var antagen och jublad över.
Firade att Toscana tur och retur verkar gå en ljus tid tillmötes.
Firade ett liv som ser så annorlunda ut nu.

Själv är jag nöjdast med klänningen.
DKNY.
Också dyr, men kan vara den snyggaste klänning jag någonsin har ägt.
Eva
Men som sagt, det var skorna som gjorde störst succé igår ...

Så.
Här är de.
Christian Louboutin, modell Bianca.
14 cm höga.
Tjohej.



Och nu lite blandade festbilder!




Mats och MIN Nisse

Sus

Susanne och Simona

Eva, som sitter på motorcykeln på boken. Anne-Lie och Åsa, Eva och Varg, Emmelie och Anneli, min väska och mina skor.



Mina vänner

Robert, Annika och Anna

MIN Jonathan och Linnea. 


Karin och Maria
Susanne Boll

9 kommentarer:

Helena sa...

Ser ut som en underbar och välförtjänt kväll efter hårt arbete!

Och jag tror inte du behöver vara orolig för att ge sken av ett liv du inte lever. De flesta av oss lever med vardagar med vardagskläder (i olika prisklasser), men har också dagar med fest och finare kläder (i olika prisklasser).

Så, jag tror helt enkelt inte du behöver oroa dig. Njut istället av att ha haft en underbar kväll. För det är precis det bilderna förmedlar! :-)

Simona sa...

Härliga bilder och härlig fest!

Åsa Hellberg sa...

Tacktack!

Sofia Fritzson sa...

Ser fantastiskt roligt ut! Och skorna, jag dööör vad fina!

Simona sa...

Åsa, om går in på Sofias blogg så får du se en själsfrände vad gäller skor, just sayin ...

Ninas corner sa...

Tack att jag (och min dotter) fick komma. Hon hälsar också tack! Det var så trevligt och boken är så fin. :) Tack!

Sus sa...

Urtrevligt!!

Agneta sa...

Wow! Vilken kväll. Vad kul! Och vilka skor!!! Vill också kunna gå i höga klackar.

Grattis till allt, Åsa! Det är du värd.

Kram!

Singelmamman sa...

Skorna och klänningen var som gjorda för dig. Och tack för att jag fick komma. Lycka till med alla kommande böcker!