Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 mars 2015

Så här.

Jag hade glömt att säga upp ett abonnemang hos Bredbandsbolaget, och så gjorde jag det i somras. Vill minnas att jag satt rätt länge i telefonkö för att komma fram.
Efter det har jag betalat faktura efter faktura efter faktura, och tänkt att det var en väldigt lång uppsägningstid.
Så jag kontaktade dem igen, via mail eftersom det inte går att komma fram per telefon.
Då visar det sig att abonnemanget inte alls är uppsagt.
!!!
Så hur bevisar man det?

Jag kontaktade Telia för att få ut telefonlistor från i somras, tänkte att där finns beviset på att jag har ringt Bredbandsbolaget (finns ingen som helst anledning för mig att ringa dem annars eftersom jag inte har haft möjlighet att nyttja deras tjänst mer) men eftersom jag inte har beställt den servicen så har inte mina samtal sparats.

Så vad gör man?

Bredbandsbolaget flinar förstås glatt. De har tjänat några tusen på att slarva bort min uppsägning.

Just sånt här kan på riktigt ge mig en hjärtinfarkt.
Det är inte pengarna, det är att jag har blivit grundlurad.
Hatar lurad
Hatar.

5 kommentarer:

Ezter sa...

Så fruktansvärt irriterande! Man borde banda alla samtal, men det gör man ju inte :( Fult gjort!

Helena sa...

Grrr... Inte något Bredbandsbolag för mig efter att jag hört det här.

Ebba Range sa...

Begär alltid att få uppsägningen verifierad, skriftligt - endera på papper eller via mail.
Annars har jag haft Bredbandsbolaget två olika gånger - anser att de varit de bästa att ha och göra med. Men kanske det har kommit dit personal från Tele2 = sämsta tänkbara (för mig).
Blir också så vansinnigt arg när jag blir lurad!!

Simona sa...

Satan vad irriterande. Jag skulle bli helt jävla vansinnig.

Helena sa...

Ebba: Själv blev jag också tvärsur på Tele 2 en gång för några år sedan. De ringde mig 3 gånger på en vecka om ett erbjudande. Jag sa nej redan första gången. När de ringde för tredje gången undrade jag vad det var frågan om, eftersom jag redan sagt nej tack två gånger. Det fanns tydligen inte antecknat. Gissa om de förlorade en kund där!