Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 mars 2015

Tur att jag var vaken,

jag hade helt glömt att en installatör skulle komma med en bänkskiva som saknades i mitt kök efter byte av luckor och bänkar precis innan jul.
Jag måste bli bättre på att läsa min kalender.

I den står bland annat att jag måste boka bilverkstad för Fårdan (gjorde det direkt, fick tid på måndag.)
Det står också att jag åker till Sundsvall med Catharina Ingelman-Sundberg i morgon och att Jonathan kommer hit och passar Misse
Vi kommer hem på onsdag, och på torsdag har jag min releasefest för vänner och familj.
En finfin vecka, helt enkelt!

I Stockholmsområdet har man sett huggormar och tussilago.
Igår var det över 15 grader.
Det är nästan så att det är dags att börja tänka på balkongen.

Är det lika varmt och skönt hos er?


3 kommentarer:

Ezter sa...

Ja, det är härligt vårväder! Vi satt ute hela eftermiddagen igår :)

Ebba Range sa...

Ses på torsdag!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; visst är det härligt?:)

Ebba; ja, det gör vi!