Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 4 april 2015

Nisse sover.

Jag "kollar om det har hänt nåt."
Det har det oftast.
Hemska saker.
Eftersom jag är stängaavsmästare efter år av träning, kan jag gå från det, till att - tiddelipom - äta påskgodis, och då är det hemska på riktigt bortglömt.

I mitt fall är det förstås nästan inte riktigt friskt (det finns en massa psykologisk terminologi man kan använda för att beskriva det där), å andra sidan är det en förmåga som jag faktiskt har nytta av emellanåt.
Den håller mig från att bryta ihop.

Tiddelipom.
Nu ska jag laga mat.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är påsken förkyld så jag sitter hemma och bara vilar och sover om vart annat - och så några promenader emellanåt med min kisse.
Glad fortsättning!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Går din katt i koppel, eller följer den bara dig dit du går:)

Anonym sa...

Både och.
Är jag ute så följer den med mig - med lite avvikare om jag stannar och väntar - men jag har den mest i koppel.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Okej:)