Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 3 juli 2015

Estland köper En liten värld,

och nu har 7 av de 10 länderna som köpte Sonjas sista vilja velat ge ut även En liten värld, vilket förstås känns jätteroligt. Frankrike lanserade Sonja i år och i Lettland har den inte ens kommit än, så förhoppningsvis hänger de också på till sist.
I Italien gick Sonja bra, men de har än så länge inte köpt någon mer rättighet.
Spännande värld, det här!

Jag måste visa er en bild på Helen, min bästis som jag träffade när vi började flyga ihop 1986.
Hon är på semester i Florida med en annan av mina kompisar Ulrica (vi tre var kursare på Scanair, som Thomas Cook hette då) , och idag fick jag den här bilden på Facebook.
Visst är den härlig!



8 kommentarer:

Robert W sa...

Grattis! Du går från klarhet till klarhet!

Åsa Hellberg sa...

Tack Robert! :)

Anonym sa...

Gillar! :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna!

Simona sa...

Härligt Estland, härlig bild!

Åsa Hellberg sa...

Simona; ja, visst är den:)

Em sa...

Jag köpte din bok Sonjas sista vilja och köpte sedan En liten värld utan att göra kopplingen att du skrivit båda. Så otroligt bra och lättsamt lästa böcker! Har redan beställt hem Sonjas hemlighet (så att den väntar på mig när jag är tillbaka i Sverige) och hoppas absolut att du skriver många fler böcker i liknande stil!!!!
//Em

Åsa Hellberg sa...

Vad kul, tusen tack Em!
Jag skriver för fullt, Toscana tur och retur har ju just kommit ut.
Nästa i vår.