Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 25 juli 2015

Har promenerat och lyssnat på

Liza Marklund i Sommar i P1.
Härligt program, jag kände varken av arm eller nacke utan log mest (utom när hon pratade om sin dotter).
Bland andra nationalsånger, spelade hon Rysslands. En av de vackraste jag vet.
Det har jag alltid tyckt.

Viss musik får mig att känna och redan som knatte kommer jag håg hur oerhört ledsen jag blev när vi såg en hockeymatch på tv, och publiken i arenan buade när ryssarna vann.
Jag förstod inte hur man kunde bua åt sådant fint.

Nu drar molnen in och jag tänker ta en dusch och fundera på om jag ska jobba eller sova först.
Vi får se.
Det är ju ändå lördag.

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Tusen tack för boken! Jag har inte börjat läsa än, men det blir snart! Och dedicerad är den också! Tack, tack!
Skönt att du har mindre ont, det är inte kul att ha ont.
Kramar